Amman Says - On 10% Service Charge

10 February 2016

كل بضعة أسابيع نسأل متتبعينا على الفايسبوك وتويتر عن رأيهم في موضوع معيّن يتعلّق بمدينتنا عمّان. في النسخة السابعة من "عمّان تقول"

كان سؤالنا

ما رأيك بضريبة ال 10% اللتي ندفعها في المطاعم بدل حدمة؟ هل هي واجب أم يجب أن تترك لتقييم الزبون وبناء على رأيه في الخدمة؟

 


Every few weeks we ask our followers on Twitter & Facebook their thoughts & opinion on a different subject related to Amman, for Part 7 of 'Amman Says' 

The Question is:

What do you think of the 10% Service Charge imposed at some restaurants and cafes in Amman? Should it be up to the customer's discretion?

 

ها هي الأجوبة التي وصلتنا، يبدو أن العديد لا يوافقون على هذه الضريبة، والبعض يقول أنها تحبط الحافز لخدمة جيّدة. البعض الآخر يقول أنه سمع من موظفين بعض المطاعم بأنهم لا يأخذون شيئا منها، فبذلك يضطر الزبون لدفع إكرامية إضافية في حال كانت الخدمة جيّدة.

أضيفوا تعليقاتكم وشاركونا آراءكم

Below are the answers we received, it seems many are against it being put on the bill and some say it discourages good service. Others have said that waiters have complained that they never get that 10% service charge, so customers end up tipping above that service charge if they enjoyed the service.

Add your comments in the comments box below, let us know what you think.